kamyki1 kamyki2 kamyki3

Kinesiotaping

to metoda polegająca na aplikowaniu plastrów elastycznych. Działanie ich polega na odciążeniu oklejanej okolicy i zmniejsza zarówno ból jak i napięcie mięśni,poprawia ruchomość stawów, redukuje obrzęki limfatyczne, polepsza przewodzenie nerwów (np. przy niedowładach i porażeniu nerwu twarzowego)  , wspomaga pracę mięśni i koryguje ustawienie stawów. Szczególnie zalecana przy obrzękach (np. kończyn dolnych, po skręceniach, złamaniach lub obrzękach limfatycznych), kontuzjach, bólach oraz jako utrwalenie terapii manualnej przy leczeniu bólu kręgosłupa. Bardzo dobre wyniki dają aplikacje stosowane na kręgosłup szyjny po wypadkach komunikacyjnych (t.z.w. strzał z bicza)

Skóra przed nałożeniem aplikacji powinna być czysta, ogolona, odtłuszczona i sucha, a aplikacja ma działanie terapeutyczne do ok. 7-10 dni.

Aplikacja praktycznie w ogóle nie jest odczuwana, ponieważ parametry plastrów zbliżone są do właściwości ludzkiej skóry, a warstwą klejącą jest akryl (bez domieszek lateksu), co ogranicza powstawanie podrażnień i uczuleń! Aplikacja może być moczona, przez co nie ogranicza czynności higienicznych.

2. KINESIOTAPING DLA KOBIET W CIĄŻY I PO PORODZIE

Specjalnie dobrane aplikacje pomagające zmniejszyć obrzęki kończyn dolnych, które powstają pod wpływem zwiększenia masy ciała i objętości krwi krążącej w ustroju. Aplikację można stosować również na brzuchu w celu wzmocnienia rozciągniętych mięśni brzucha oraz w bolesnej okolicy krzyżowej kręgosłupa.Inne aplikacje pozwalają odciążyć brzuch w trakcie trwającej ciąży, oraz pomagają przyspieszyć okres zmniejszania się brzucha po porodzie bez stosowania pasów ściągających.

3. ZROSTY I PRZEROŚNIĘTE BLIZNY

Istnieją również aplikacje pomagające w leczeniu zrostów i powrastanych blizn, poprzez uniesienie i rozwarstwienie poszczególnych pozrastanych warstw skóry i tkanki podskórnej.

Data modyfikacji: 2012-11-23 16:52:47